Milli Eğitim Bakanlığı’nın hazırladığı Sürücü Kursları Yönetmeliği Taslağı tamamlandı. Yeni taslağa göre, direksiyon eğitimine ağırlık verilecek.
Kurslarda verilmesi zorunlu direksiyon eğitimi 12 saat olacak ve Bakanlık tarafından sürücü kurslarının bilgilerinin işlendiği modül üzerinden denetlenecek. Adaylara, direksiyon sınavında kaygan, yağmurlu ve normal yolda sürüş sınavları yapılacak. Emniyet kemeri, hız ve şerit ihlali gibi hataları yapan sürücü adayları direksiyon sınavında başarısız sayılacak.
Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü, Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliği Taslağı’nı hazırladı. Sürücü kurslarında sıkça tartışılan direksiyon eğitimleri konusunda önemli düzenlemeler yapıldı. Taslak’ta, Direksiyon Eğitimi Dersi Sınav Değerlendirme Formu, Avrupa Birliği (AB) normlarına göre yeniden düzenlendi. Sınav esnasında değerlendirilecek konular ikiye ayrıldı. Birinci bölümde, adayların değerlendirileceği 20 kural belirlendi. Aralarında emniyet kemerinin takılması, ayna ve koltuk ayarlarının kontrolü, kontrolsüz ve sinyal vermeden çıkış yapılması, şerit izleme ve değiştirme, hız, takip mesafesi, direksiyon hakimiyeti, eğimli yolda araç durdurma ve aracı geri viteste kullanma, araçların arasına park etme başta olmak üzere, belirlenen 20 kuraldan birini hatalı yapan aday sınavda başarısız sayılacak. İkinci bölümde ise kendisini geçmek isteyen araçlarla ilgili geçilme, durma, duraklama, indirme, yaya okul ve hemzemin geçitlerden geçme, çocuk, engelli, yaşlı ve bisikletli geçiş hakkı, geçiş üstünlüğü hakkına sahip araçlara geçiş izni verme, çevreye duyarlı (korna, gürültü) gibi 7 kural belirlendi. Bu kurallardan herhangi birini iki kez hatalı yapan adayın sınavı başarısız sayılacak.
