Edirne Karaağaç Mahallesi’nde gerçekleştirilen şenliğin açılışında konuşan Belediye Başkanı Filiz Gencan, yerli tohumun emeğin, geçmişin ve geleceğin sembolü olduğunu söyledi.
Toprağa emek vermenin ve üretmenin kıymetli olduğunu belirten Gencan, Edirne’de tarımın belediyenin uzaktan bakacağı değil, doğrudan sorumluluk alması gereken bir alan olduğunu ifade etti.
Karaağaç’taki Cumhuriyet Çiftliği’nde ektikleri ata tohumlarını çoğaltarak belediyeye ait alanlarda üretimi büyüttüklerini aktaran Gencan, “Biz üreticinin yanında olmayı bir süreç değil bir sorumluluk olarak görüyoruz. Ata tohumlarımızı takas ediyor, üreticilerimizle binlerce fideyi buluşturuyoruz. Yerli tohumu ve üreticimizi, çocukların geleceği için korumaya devam edeceğiz.” dedi.
Edirne Ticaret ve Sanayi Odası Yönetim Kurulu Başkanı Sezai Irmak ile Edirne Ziraat Odası Başkanı Hüseyin Arabacı da yerli tohumun önemine değinerek emeği geçenlere teşekkür etti.
Halk oyunları gösterisinin sunulduğu şenlikte, fide desteği alan üreticilere fideleri verildi.
Şenlik, Edirne Belediyesince yetiştirilen tohum ve fidelerin dağıtılmasıyla sona erdi.
Programa Edirne Vali Yardımcısı Turgut Subaşı, Edirne İl Genel Meclisi Başkanı Çiğdem Gegeoğlu, ilçe belediye başkanları, siyasi parti ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri, muhtarlar ve üreticiler katıldı.


